Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Muffins på farinsocker

Av Wenche Rydén Linné - 22 augusti 2011 21:27

I söndags var jag lite sugen på att baka efter uppehållet på vardagarna.

Det blev muffins (förutom tebröden då).

Dessa brukar jag göra med björnbär som är mina favvobär och de blir makalöst goda.

Denna gången blev det hälften blåbär och de andra med rabarber.


Det blir 12 st stora av detta receptet.


125 g rumsvarmt margarin 

2½ dl farinsocker

3 ägg

2 tsk vaniljsocker

1½ tsk bakpulver

1 krm salt

5 dl vetemjöl

1 dl mjölk

3 dl färska el frysta bär


Rör margarin och socker till en jämn smet.

Rör i äggen, ett i taget.

Blanda de torra ingredienserna och häll i dem varvat med mjölken.

Kör till en jämn smet.

Blanda ner bären med en sked eller slickepott.

Klicka ut smeten i muffinsformar och grädda i 200 grader i ca 18-20 min.

Jag strödde lite råsocker ovanpå mest för att rabarberna skulle få lite mer sötma.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards