Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Fars dag

Av Wenche Rydén Linné - 14 november 2011 21:50

Ja, igår var det fars dag.

Jörgen åkte iväg och hjälpte min far med att hämta hm hns åkgräsklippare från stugan. Efter det blev det lite småreparationer på hans bil.

Passade på att bjuda min far på middag (som min man lagade), kokta fläskkotletter, potatis, sås och grönsaker.

Till efterrätt gjorde jag en amerikansk citronpaj med marängtäcke (istället för 2½ dl blåbär i fyllningen tog jag saft och skal av 2 citroner, annars stämmer rceptet).


Efter den middagen blev det en promenad på drygt 5 km med hunden.

Vi gick ner till Knallabo där åkeriet ligger och kopplade i motrvärmaren i gubbens lastbil.

Det var väldigt skönt att komma ut och gå av en del av maten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards